آموزش وردپرس

فیلم سینمایی سلام سینما

16,444بازدید

سلام سینما نام فیلمی ایرانی است به کارگردانی محسن مخملباف محصول سال ۱۳۷۳. صدابرداری فیلم را نظام الدین کیایی انجام داده‌است و عکاس آن جمشید بایرامی است. از نکات قابل توجه در این اثر کشف مریلا زارعی است که برای اولین بار از این طریق توانست نقش خود را بر پرده سینما منعکس کند. محسن مخملباف در تدارک ساخت فیلم جدیدش به مناسبت فرا رسیدن صده اول سینما با انتشار یک اگهی در روزنامه‌ها از علاقمندان بازیگری دعوت می‌کند در محل باغ فردوس اجتماع کنند. در روز موعود حدود پنج هزار نفر در محل فیلمبرداری حاضر می‌شوند تا پس از دریافت فرم مخصوص در آزمون بازیگری شرکت جویند. در این تجمع و مراحل آزمون ماجراهایی پیش می‌آید که فیلم مخملباف بر آن اساس شکل می‌گیرد.

download-icon-Taktemp (6)

۶ نظر

  1. سسلام بسیار بر شما
    گاهی آدمی بدنبال یک جستجوی ساده به گنجینه ای میرسد که اکنون از برای حقیر هم اینگونه بوده و با مجموعه ای مواجه شده ام که دریایی از منابع ناب هنر ایرانی میباشد. ابتدا از آن تفکر عالی و غیر قابل تکراری که این گنجینه را برای اهل هنر تهیه و ایجاد نموده است تشکر مینمایم و سپس بعنوان یکی از بازیگران فیلم سلام سینما که شاید یکی از بهترین و فراموش ناشدنی ترین خاطرات ایام شباب همین فیلم باشد خواهشمندم تا لینکی را در جهت دالنود این فیلم ناب سینمای متفکر به این بنده ناچیز خدا ارائه فرمایید چرا که سالها قبل رندی به ناجوانمردی این فیلم را از فیلمخانه بنده به تاراج برد و دیگر بخت با بنده یار نبود تا بتوانم بدلش را تهیه و نگهداری کنم چرا که اکنون دراای اهل و عیال شده و گاها فرزند دلبند میخواهد از هنرنمایی ! پدرش به دوستانش نمونه ای ارائه دهد و با اینحال که در تعدادی دیگر از فیلم های این سینما بازی نموده ام اما تنها اثری که از دید شخص حقیر قابل ارائه است همین فیلم ناب و نازنین استاد مسلم سینما محسن مخملباف است.

    و النهایه اینکه دست بدعا برای سلامتی و موفقیت صاحب این تارنما از خداوند منان طلب حاجت مینمایم
    شاد زی و پاینده باد

  2. وای چه دورانی بوده . طرز لباس پوشیدنشون چقدر زشت بوده . بخصوص زن ها . بیچاره جوون های اون زمان !!!

  3. با سلام
    همیشه دوست داشتم این فیلم را ببینم که میسر نمی شد تا اینکه در سایت شما یافتم.بسیار متشکرم

  4. یادش بخیر.
    این فیلم رو سینما عصر جدید دیدم.
    چقدر جالب بود برام. یادمه دختری که تو این فیلم خیلی دوست داشت فیلم بازی کنه تا خانواده ی پسری که دوسش داشت ببینن تو فیلم بعدی مخملباف به اسم گبه بازی کرد.
    واقعا این فیلم عالیه. مخصوصا حالت مستند بودنش

  5. سلام محمد جان
    اون دختر قصدش دیده شدن توسط خانواده اون پسر نبود بلکه چون پسر در خارج بود و از طرفی فیلم های مخملباف اغلب در جشنواره های خارجی راه می یافتند،میخواست بابازی در فیلم این کارگردان شاید بتواند با عنوان بهترین بازیگر همراه با فیلم به آن جشنواره خارجی رفته و به این بهانه به عشقش در خارج برسد. این بازیگر شقایق جودت نام داشت که بعدها بجز گبه در تعدادی دیگر از آثار سینماگران بازی نمود

  6. سلام : یادش بخیر من این فیلم و سال ۷۵ از کلوپ گرفتیم و نگاه کردیم . یادش بخیر اون زمونا چقدر خوب بود..هرچی زمان میره جلو قدیما برای آدما ارزش پیدا میکنه …………….مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.