آموزش وردپرس

فیلم سینمایی نبرد واترلو ۱۹۷۰ (دوبله فارسی)

18,407بازدید

Capture
«نبرد واترلو» اثر «سرگئی باندارچوک» فیلمساز شهیر سینمای روسیه که سال ۱۹۷۰ ساخته شد، این روزها لقب یک اثر کلاسیک سینما را گرفته است. باندارچوک فیلم جنگی و اکشن تاریخی خود را براساس فیلمنامه ای از «اچ.آ.ال.کریگ» ساخت. فیلم محصول مشترک دو کشور شوروی و ایتالیاست و گروهی از بهترین بازیگران اروپایی در آن بازی دارند.

در این فیلم «نبرد واترلو» یکی از مهمترین جنگ‌های تاریخ و آخرین نبرد ناپلئون بناپارت به تصویر کشیده می‌شود. ناپلئون که پس از شکست از دشمنان متحد اروپایی خود به جزیره الب تبعید شده بود از تبعیدگاه خود فرار می‌کند و بلافاصله حکومت فرانسه را بازپس می‌گیرد. در سال ۱۸۱۵ جنگی سرنوشت‌ساز میان سپاه فرانسه به رهبری ناپلئون و نیروهای متحد انگلستان و پروس و هلند در منطقه واترلو واقع در بلژیک در می‌گیرد. فرماندهی نیروهای انگلیسی را دوک ولینگتون بر عهده دارد که قبلا سپاهیان فرانسوی را در اسپانیا و پرتغال شکست داده اما تاکنون رو دروی خود ناپلئون نایستاده است. او در ابتدا از سپاه ناپلئون شکست می‌خورد ولی…

از نبرد واترلو به عنوان نبردی حیاتی اسم می برند که چهره جهان را تغییر داد. این فیلم که موفق به دریافت چندین جایزه بین المللی شد، از وجود بازیگرانی مثل رد استایگر، اورسن ولز، کریستوفر پلامر، جک هاوکینز، ویرجینیا مک کنا، دان ادمرلیهی، روپرت دیویس، جیوانی گارکو، یان اوگیلوی و ترنس آلکساندر بهره گرفته است.
به تصویر کشیدن نبردی مثل واترلو برای صنعت سینما هیچ وقت کار ساده ای نبوده است و باندارچوک با فیلم خود چشم اندازهای مختلف این نبرد را با شکوه تمام به نمایش می گذارد. بازیگران فیلم خیلی خوب و با دقت تمام انتخاب شده اند. استایگر خود ناپلئون است و خیلی خوب در جلد او فرو می رود و پلامر تمام دیدگاه های ویلینگتن را به شکلی جذاب روی پرده سینما زنده می کند.

این فیلم برای اولین بار با کیفیت بالا و دوبله فارسی تقدیم هم وطنان عزیز می شود.

download-icon-Taktemp (6)

۳ نظر

  1. با درود و سپاس فراوان

    یک در خواست هم داشتم – امکانش هست برنامه صداهای ماندگار را هم بزارید

  2. خواهشمندم فیلم بسیار زیبای نسخه جادوئی محصول ۱۹۸۵ کانادا را بگذارید.ممنونم

  3. اگه جنگ و صلح ساخته همین کارگردان رو هم قرار بدید عالیه؟
    جنگ و صلحه باندارچوک پرخرجترین محصول تصویریه تاریخ با احتساب تورمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.