آموزش وردپرس

سریال امام علی ع ۱۳۷۳ (پخش جدید)

13,161بازدید

یکی از شاخص ترین آثار مذهبی ایران، مجموعه تلویزیونی امام علی(ع)ساخته داود میرباقری است که هنوز پس از گذشت نزدیک به دو دهه از ساخت آن همچنان باطراوت جلوه می کند. مجموعه یاد شده که در زمان خود از جمله پروژه های پرهزینه و سنگین به حساب می آمد،داستان زندگی بزرگمردی است که در فرهنگ شیعی از ارج و قرب والایی برخوردار بوده و جایگاه رفیعی نزد آنان دارد.
انتخاب امام علی(ع) توسط رسول الله(ص) به عنوان نایب و پیشوای مسلمین پس از خود نیز در این امر نقش به سزایی داشته و همه اینها سبب شده تا ایرانیان علاقه ویژه ای به حضرت امیر داشته باشند.همین امر کار میرباقری را به عنوان خالق اثر هنگام ساخت مجموعه فوق سخت کرده و حساسیت ها را افزایش داده است که خوشبختانه به نتیجه درخشان و درخورتوجهی هم ختم شده است.
با توجه به ممنوعیت نمایش تصویر چهره امام علی(ع)می بایست هریک از یاران حضرت بخشی از وجود مبارک ایشان را به تصویر بکشند که کاراکتر مالک اشتر به بهترین نحو از عهده انجام آن برآمده است. به ویژه شجاعت و دلیری او که در بخش های مربوط به جنگ های حضرت،به خوبی به تصویر کشیده شده است. داریوش ارجمند برای نقش مالک اشتر و سعید نیکپور برای نقش عمار یاسر در کنار عنایت شفیعی،جمشید مشایخی و پرویز پرستویی،نیروی فوق العاده ای به جبهه خیر کار بخشیده و در طرف دیگر با قرار دادن مهدی فتحی،بهزاد فراهانی،محمدرضا شریفی نیا و ویشکا آسایش،تعادل مناسبی را میان این دو قطب برقرار کرده و جذابیت های دراماتیک آن را افزایش داده است.
بازیگران: داریوش ارجمند | محمدرضا شریفی نیا | سیروس گرجستانی | سعید نیک‌پور | عنایت بخشی | ویشکا آسایش | انوشیروان ارجمند | مهدی فتحی
کارگردان: داود میر باقری
نویسنده: داود میر باقری
تهیه کننده: محمد بیک زاده
تدوینگر: مهرزاد مینوش
تصویربردار: مازیار پرتو
صدابردار: محسن روشن
آهنگ ساز: فرهاد فخرالدینی

نسخه ای که در اختیار شماست، نسخه کامل ۵ قسمتی با کیفیت بالا و بازپخش شده از شبکه آی فیلم می باشد (هر قسمت حدود یک ساعت و چهل دقیقه است).

برای دیدن سایر قسمت ها در پایین هر ویدئو لیست برگه ها وجود دارد که شماره ی برگه نشان دهنده ی شماره قسمت می باشد.

قسمت اول

download-icon-Taktemp (6)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.