آموزش وردپرس

فیلم سینمایی بیست هزار فرسنگ زیر دریا (دوبله فارسی)

15,398بازدید

20h

فیلم سینمایی بیست هزار فرسنگ زیر دریا ساخته ی ۱۹۵۴ آمریکا از زیباترین فیلم های دیزنی بود که با استقبال بسیاری روبه‌رو شد. فیلم‌نامه جذاب آن براساس رمان افسانه ـ علمی پرآوازه ورن (چاپ ۱۸۷۰) نوشته شد و فیلم‌برداری آن به‌خصوص در صحنه‌های زیر آب هنوز مبتکرانه به‌نظر می‌رسد. طراحی صحنه جان میهان یکی دیگر از عوامل موفقیت اثر به‌شمار می‌آید. دیزنی نخستین بار در کارش از بازیگران معروف استفاده کرد و انتخاب آن بسیار مناسب می‌نماید؛ از جمله میسن که با قدرت بازی می‌کند و به‌خوبی مرز نبوغ و جنون نیمو را تجسم می‌بخشد.
بیست هزار فرسنگ زیر دریا داستانیست نوشته ژول ورن نویسنده علمی-تخیلی فرانسوی که برخی او را به حق پدر ادبیات علمی-تخیلی خوانده‌اند.

خلاصه داستان: اقیانوس آرام، سال ۱۸۶۸. یک ناو جنگی مأمور نابودی هیولائی می‌شود که کشتی‌های فراوانی را غرق کرده است. زوبین‌اندازی به‌نام ند لند (داگلاس)، پروفسور آروناکس (لوکاس)، متخصص مخلوقات دریائی و دستیارش، کانسیل (لوره) جزو سرنشینان ناو هستند. به‌زودی ناو مورد حمله هیولا قرار می‌گیرد و غرق می‌شود و تنها این سه نفر نجات پیدا می‌کنند. آنان در می‌یابند که هیولا در واقع یک زیردریائی بسیار پیش‌رفته به‌نام نوتیلوس است و ناخدای نابغه زیردریائی ، نیمو (میسن)، که مجموعه‌ای از ابداعات بسیار پیچیده فنی را گرد آورده، از جامعه بشری بیزار و گریزان است. او ابتدا استقبال گرمی از سه مهمان خود می‌کند، اما نوتیلوس ماجراهای فراوانی در پیش دارد….

بازیگران: کرک داگلاس, جیمز میسن, پل لوکاس, پتر لوره, تد کوپر

این فیلم زیبا برای اولین بار با کیفیت عالی و دوبله فارسی از سایت نوستالژیک تی وی تقدیم شما میشوند.

download-icon-Taktemp (6)

یک نظر

  1. سلام لطفا فیلم روم شهر بی دفاع را هم لطف کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.