آموزش وردپرس

فیلم سینمایی ۱۲ مرد خشمگین (دوبله فارسی)

28,145بازدید

mard
۱۲ مرد خشمگین، همینطور اشتباهاً شناخته شده با نام ۱۲ مرد خشن یا ۱۲ مرد خبیث، فیلمی درام محصول سال ۱۹۵۷ آمریکاست که براساس داستانی تلویزیونی به همین نام نوشته رجینالد روز و به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده‌است. داستان دربارهٔ هیئت منصفه دادگاهی متشکل از دوازده نفر است که بایستی درباره گناهکار بودن یا بی‌گناهی جوانی به حکم قتل تصمیم‌گیری کنند. فیلم به دلیل اینکه تنها از یک لوکیشن در بیشتر طول و دوازده بازیگر اصلی استفاده کرده‌است مورد توجه می‌باشد. در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینمای جهان در سایت معتبر IMDB این فیلم در رتبه ۸ قرار دارد. همچنین شخصیت مثبت این فیلم (تصمیم گیرنده شماره ۸) در لیست پنجاه قهرمان برتر تاریخ سینما در بنیاد فیلم امریکا (AFI)، در رتبه ۲۸ قرار دارد.

خلاصه داستان: جوانی هجده ساله از اهالی امریکا لاتین متهم به قتل پدرش گردیده است. شواهد نشان می‌دهد او با ضربات متعدد چاقو پدر خود را به قتل رسانده است، گرچه نوجوان که به نظر ضعیف و افسرده حال می‌رسد این اتهام را قبول ندارد با این حال وجود چاقویی در محل وقوع حادثه که متعلق به نوجوان مذکور است و او ادعا می‌کند آن را مدتی قبل گم کرده و خبری هم از محل آن نداشته است، به عنوان مدرک جرم، دلیلی برای مجرم شناختن او از سوی دادگاه شده است. حال دوازده مرد از طبقات مختلف اجتماعی به عنوان اعضای هیئت منصفه دادگاه، مأمور تصمیم گیری نهایی درباره این پرونده شده‌اند…

بازیگران در «۱۲ مرد خشمگین» نامی ندارند و از ابتدا تا به انتها آنها را براساس شماره ایی که دارند صدا می‌کنند. در این بین تنها هنری فوندا و جوزف سویینی هستند که در انتهای فیلم تماشاگران را آگاه می‌کنند که نامشان به ترتیب دیویس و مک کاردل است.

این فیلم زیبا برای اولین بار با کیفیت بالا و دوبله فارسی از سایت نوستالژیک تی وی تقدیم شما میشود.

download-icon-Taktemp (6)

۴ نظر

  1. کارتون بیست به خدا حرف ندارید

  2. بسیار عالی بود…همیشه دنبال دوبله بفارسی این فیلم بودم…لطفآ غرامت مضاف double indemnity را هم در صورت امکان پخش کنید…mersi

  3. عالی بود مرسی خیلی خوب بود

  4. فیلم ۱۲ مرد خشمگین بسیار فیلم فوق العاده ای بود. باوجودی که همه داستان در یک لوکیشن اتفاق میفتاد انسان رامیخکوب می کرد. بازی ها عالی بود. امیدوارم درزندگی عادی هم عدالتخواهی تا این اندازه مهم گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.