آموزش وردپرس

مستند جاده ابریشم – ۲۶ قسمتی (دوبله فارسی)

48,360بازدید

مستند جاده ابریشم سفری است در طول تاریخی تجاری بین شرق و غرب با نگاهی برمیراث فرهنگی درتمدن های متنوع آسیایی و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگها و نوع زندگی مردم در طول این جاد ه این مجموعه از قسمتهای مختلفی باعنوانهای شکوه چانگ آن، یک هزار کیلومترماورای رودخانه زرد، نمایشگاه هنری در صحرا، قلعه سیاه به دنبال امپراطوری لولان، از میان صحرا تاکلاکان، ختن شهر ابریشم و یشم، موج سوزان کوهستان میان شان از طریق خط آهن، جنوب از طریق کوهستان تیان شان، جایی که اسبها چون باد پرواز می کنند، می پردازد. مجموعه کامل مستند جاده ابریشم ساخته گراهام وبستر محصول سال ۱۹۸۰شبکه NHK است که به بررسی کشورهای که در مسیر این راه قرار دارند می پردازد. موسیقی این مجموعه توسط کیتارو آهنگساز معروف ژاپنی ساخته شده و با این مجموعه کیتارو خود را به جهانیان معرفی کرد.
سریال جاده‌ی ابریشم از آن سریال‌های مستندی است که بواسطه‌ی پخش در دورانی که هیچ برنامه‌ی جالب توجهی از تلویزیون ایران پخش نمیشد به مذاق تماشاگرانش خوش آمد. البته نمی‌توان منکر موزیک بدون کلام کیتارو با همین نام (جاده‌ی ابریشم) شد همچنین صدای گرم آقای پرویز بهرام به نقش راوی که تا سالیان سال در اذهان ایرانیان باقی ماند. بعدها صدای پرویز بهرام را در نقش پدر مارکو در سریال تلویزیونی ماجراهای مارکو پولو شنیدیم. گویی صدای پرویز بهرام با سفرهای جاده‌ی ابریشمی گره خورده بود. در این سکانس صدای پرویز نارنجیها را نیز می‌شنوید که سالها به نقش راوی مجموعه‌ی پلنگ صورتی نیز شنیده بودیم.
برای اولین بار در اینترنت این مستند با کیفیت عالی و در ۲۶ قسمت کامل با دوبله فارسی (صدای استادان بزرگ دوبله پرویز بهرام، احمد رسول زاده) تقدیم هموطنان عزیز می شود.

برای دیدن سایر قسمت ها در پایین هر ویدئو لیست برگه ها وجود دارد که شماره ی برگه نشان دهنده ی شماره قسمت می باشد.

قسمت اول

download-icon-Taktemp (6)

۶ نظر

  1. سلام . بسیار ممنون از گذاشتن این مستند . خاطرات گذشته را زنده کردید. دستتان درد نکند

  2. سلام خسته نباشید
    قسمت سومش خرابه دانلود نمیشه
    اگر ممکنه رسیدگی کنید
    خیلی ممنون

  3. معذرت میخوام الان چک کردم دیدم غیر از قسمت اول و دوم بقیش خرابه. وقنی میزنیم رو save link as کلمه redirect نشون میده. و کلا هیچی دانلود نمیشه

  4. سلام تمام قسمت ها چک شدند هیچ مشکلی ندارند لطفا دوباره تلاش کنید

  5. سپاس از سایت خوبتان امید دارم پایدار باشید تشکر

  6. سلام دانلود میکنم. به وسط دانلود میرسه قطع میشه.
    قبلا این طور نبود. پیام میده سرور ساپورت نمیکنه.
    لطفا بررسی کنید. ممنون از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.