آموزش وردپرس

کارتون گالیور (دوبله فارسی)

27,575بازدید

ماجراهای گالیور مجموعهٔ کارتونی است که در سال ۱۹۶۸ توسط یک شرکت آمریکایی تولید شد. این مجموعه بر اساس یک رمان به نام سفرهای گالیور نوشتهٔ جاناتان سویفت نویسندهٔ ایرلندی تهیه گردید.

داستان این مجموعه از این قرار است که گالیور به همراه سگش «تگ» به دنبال پدرش می‌گردد. در این بین آنان به شهر لی‌لی‌پوت می‌رسند. ساکنان این شهر تنها چند سانتی‌متر بلندی قد دارند. گالیور و سگش در ابتدا به وسیلهٔ ساکنان این شهر دستگیر می‌شوند اما بعداً تبدیل به دوستان خوبی می‌گردند و گالیور با کمک آنها به جستجوی پدرش و همچنین گنجی که نقشه‌اش را پدرش به او داده بود ادامه می‌دهد. در این راه کاپیتان لیچ به عنوان نقش منفی داستان همواره سعی در دزدیدن نقشه دارد.
در دوبله‌ی پارسی این اثر هنرمندان زیر شرکت داشته‌اند: سرپرست گویندگان اکبر منانی، گالیور شهاب عسگری، کاپیتان لینچ شهروز ملک‌آرایی، گلام اکبر منانی، ایگل ظفر گرایی، بانکو مهدی آژیر، فلرتیشیا مینو غزنوی
اکبر منانی مدیر دوبلاژ این انیمیشن و گوینده نقش گلام در مورد چگونگی طراحی صدای این نقش می‌گوید: من همیشه بر این باور بودم برای طراحی صدا مناسب برای کاراکترهایم به دنبال مصداق عینی برای آن باشم. به طور مثال برای طراحی صدای کاراکتر گلام که مدام از عبارت «من می‌دونم» بهره می‌برد به دوران کودکی ام مراجعه کردم. هیچ وقت یادم نمی‌رود در آن دوران گدایی با یک شنل بلند و گردن کوتاه، بسیاری وقت‌ها به در خانه ما می‌آمد و می‌گفت: بده در راه خدا و آن لحنی که این جمله را ادا می‌کرد به شدت برای من جالب بود و در ذهن من نقش بست. وقتی برای اولین بار کاراکتر گلام را دیدم فوری آن لحن صدا و شخصیت در ذهن من شکل گرفت به گونه‌ای که تصمیم گرفتم از آن بهره گیرم.

برای اولین بار یک قسمت کامل از این کارتون زیبا با دوبله قدیمی فارسی تقدیم هموطنان عزیز میشود.

download-icon-Taktemp (6)

۵ نظر

  1. سلام من تمام قسمتهای گالیور رو دوبله دارم.

  2. درود بر شما هم وطن گرامی . تارنمای بسیار شاد و دلنشینی دارید . از زحمات شما بسیار سپاس گذارم .زنده باشید

  3. لطفا دوستی که بیان کرد تمام قسمتهای گالیور را دوبله دارد برای مدیر سایت بفرستد تا او در سایت قرار دهد تا همگان بتوانند ااز ان استفاده کنند ویا قدیم برای انها زنده شود با تشکر

  4. سلام لطفا دیگر قسمت های این سریال بسیار قشنگ و خاطره انگیز رو زودتر بگذارید.

  5. سلام
    لینک های دانلود کجاست
    من که نمی بینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.