آموزش وردپرس

کارتون گربه خپل (دوبله فارسی)

32,953بازدید

khepel
خپل یک مجموعه پویانمایی تلویزیونی کودکان است که توسط کیت کینینگ ساخته شده‌است.
این مجموعه توسط جان کلایتون و برای شبکه تلویزیونی گرمپین (اسکاتلند) تهیه شد. داستان این انیمیشن در باغ یک خانه (شماره ۱۰۴) می‌گذرد و به ماجراهای گربه‌ای به نام «جیمز» و دوستان جدیدش می‌پردازد. شخصیت‌های فرعی مجموعه خانم لاوندر، حلزون، فریدا، کانگورو، سیتروئن، قورباغهٔ فرانسوی، راکی، خرگوش کودن، و دنیس (اژدهای صورتی نفس آتشین ولزی با دودمان چینی) هستند. در باغ یک کندوی زنبور عسل هم وجود دارد و در خانهٔ همسایه دو موش صحرایی و فرزندانشان زندگی می‌کنند.
این پویانمایی که هر قسمت آن حدود ۵ دقیقه زمان دارد در ۲ فصل ساخته شده‌است. فصل اول آن در سال ۱۹۸۴ و فصل دوم در سال ۱۹۹۸ پخش شده‌اند. فصل اول این مجموعه در دههٔ ۱۳۶۰ خورشیدی و با نام «خپل» یا «باغ گلها» در ایران دوبله و پخش شد. هوشنگ لطیف‌پور گویندهٔ نسخهٔ فارسی این انیمیشن است.

دو قسمت از این کارتون زیبا برای اولین بار با کیفیت بالا و دوبله فارسی تقدیم هموطنان عزیر میشود.

برای دیدن سایر قسمت ها در پایین ویدئو لیست برگه ها وجود دارد که شماره ی برگه نشان دهنده ی شماره قسمت می باشد.

قسمت اول

download-icon-Taktemp (6)

۱۷ نظر

  1. خسته نباشید . لطفا این کارتون رو سایر قسمتهاش رو هم بگذارید . خیلی وقته که در به در دنبالشم . ممنون از شما .

  2. سلام.این باقی قسمتهای خپل را کی زحمتشو می کشید.اگر هم میشه کامل بذارید این قسمت اولش که واقعا سروته اش افتاده

  3. سلام.ارشیو شما عالی است اگر کارتونها را به طور کامل بخواهیم دانلود کنیم باید چه کار کنیم ؟ اگر این را هم جواب دهید خیلی عالی میشود.

  4. سلام
    اگه همه ی قسمت ها رو بذارید خیلی خوب میشه………………………..
    thnks

  5. سری دومش را هم بزارید “ماجراهای خانه ی دوستی” اسمش هست
    خیلی قشنگه

  6. با سلام. آقا من بدجور دنبال کارتون عروسکی خرگوش وتفنگ یا زایکا هستم.اگر لطف کنید پیداش کنید و برا دانلود بذاریدش یک دنیا ممنون میشم.

  7. لطفا بقیه قسمتهای این کارتون رو بگذارید

  8. سلام ممنون از مطالب خوبتون
    لینک این کارتون کار نمی کنه

  9. سلام ممنون از شما درست شد.

  10. سلام کلیپ یه تکه ابر بودیم .. که یه عده نوجوون میخوندن رو بزارین … پلیییییییییییییز

  11. سلام لینک خرابه
    ضمنا تشکربابت کارتونهای زیبای سایت

  12. سلام و ممنون از شما لینک تصحیح شد.

  13. این کارتون واسه من، واقعا نوستالژیک‌ترین کارتون هست. من هم در به در دنبالش بودم. لطفا بقیه قسمت‌ها شو هم بذارین.

    بعد از این سندباد قدیمیه، پینوکیو قدیمیه و سیمون در سرزمین گچهای نقاشی

  14. سلام خیلی ممنون واقعا خیلی ممنون / لطفا سریال های قبل از انقلاب رو هم بگذارید . / سپاس

  15. با سلام و سپاس از شما

    اطلاعات داده‌شده دقیق نیست. لطفا با توجه به مطلب زیر اصلاح بفرمایید.

    «ایرانیهایی که کودکی خود را در دهه های ۵۰ و ۶۰ سپری کرده اند کارتون داستان گلها را خیلی خوب بیاد دارند. شخصیت اصلی کارتون گربه سیاه و سفید چاقی بود بنام خپل. داستان گلها به ماجراهای این گربه در یک باغ می گذشت همراه با دو بچه بنامهای “نسیم” و “شبنم”. موسیقی ساخته شده برای این سریال کارتونی هنوز در گوشم است. گذشته از زیبایی و تم معصومانه، که البته ارزش خاص خود را دارد، این کارتون در عین حال نماینده دوره ای از زندگی ماست که تنها در یادمان زنده است؛ دیگر هم تکرار نخواهد شد.

    تنها چیزی که از دستمان بر می آید زنده نگاه داشتن این خاطره هاست.

    این سایت تلاشیست برای زنده کردن بخش کوچکی از آن گذشته: داستان گلها. چند سال پیش عزم خودم را جزم کردم که هرچه اطالاعات (درست) درباره این سریال وجود داشت گردآوری کنم. متأ سفانه استفاده از گوگل بیشتر سردرگمم کرد.

    ولی فرآیند یافتن حقیقت خود داستانیست:

    قبل از من دیگران هم تلاشهایی کرده بودند. مثلا شخص موسیقی متن را با گیتار نواخته و در یوتیوب گذاشته بود. بعضی اعتقاد داشتند موسیقی کار اریک کلپتون است. صفحه ویکیپدیا به غلط داستان گلها را با یک سریال کارتونی دیگر بنام گربه ای بنام جیمز یکی دانسته بود. ولی این کارتون در دهه های ۶۰ ساخته شده بود و هیچگاه در ایران به نمایش در نیامد. ما بچه های دهه ۵۰ میدانستیم که کارتون باید قدیمی تر از اینها باشد. با این که دو گربه این دو سریال عین هم بودند ولی داستان و حال و حوایشان خیلی متفاوت بود. از همه مهمتر این که آهنگش کاملا بی ربط بود! حتی دیدم جایی کسی نوشته بود که این آهنگ قشنگ را دوبله کننده گان کارتون با آهنگ اصلی عوض کرده اند!

    گربه های دو کارتون خیلی شبیه همند چون هردو توسط یک نفر خلق شده اند. آرشیوهای انستیتوی فیلم انگلستان را جستجو کردم و دریافتم که کارتونی به نام داستان گلها واقعا وجود داشته. بر طبق این مدارک کارتون در طی سالهای ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵ توسط کیت کنینگ خلق و کارگردانی شده بود.

    بعد آرشیوهای بفتا را جستجو و کشف کردم که همین داستان گلها توسط تری هاردینگ در استودیوهای HTV در انگلستان تولید شده. در سال ۱۹۷۵ نامزد جایزه بفتا برای کارتونهای پیش دبستانی شد. این کیت کنینگ همان است که گربه ای بنام جیمز را هم ساخته و ایده جیمز بر اساس همان گربه سیاه و سفید اصلی داستان گلها شکل گرفته.»

  16. سلام ،ممنونم به خاطر این مجموعه و اطلاعات مربوط به هر فیلم. کارتون سوزی و پل کوچولو رو هم کاش بذارید 🙂

  17. واقعا این کارتون تکرار شدنی نیست با اون دوبله صدای گرم و جذابش ………. معصومیت و دوست داشتنی بودن کارتونهای اون موقع وصف نشدنی است در مقابله با کارتونهای پوک وپوچ شعاری امروزی وخشن …………………. مرسی از سایت زیبا با اینکه تو دهه پنجاه زندگیم هستم حاضرم کارتونهای اونموقع رو باز نگاه کنم مرسی از خاطرات زیبای معصومیت و شادی های دوران کودکی که برای ما زنده کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.