آموزش وردپرس

برنامه مسابقه هفته – کامل

12,830بازدید

مسابقه هفته عنوان مسابقه‌ای تلویزیونی بود که در سال‌های دهه ۱۳۷۰ خورشیدی از شبکه اول صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد.

مجری این مسابقه منوچهر نوذری بود. در این مسابقه ۱۵ شرکت کننده شرکت می‌کردند و به پرسش‌هایی که در موضوعات مختلف اطلاعات عمومی بود پاسخ می‌دادند. در مرحله نخست در دو نوبت شرکت‌کنندگان به پرسش‌ها و به نوبت پاسخ می‌دادند و در مراحل بعد کسانی که پاسخ صحیح می‌دادند تعیین می‌کردند که چه کسی باید به سوال بعدی جواب دهد.

یک قسمت کامل از این برنامه خاطره انگیز تقدیم شما می شود (ویدیو به صورت سیاه و سفید ضبط شده).

download-icon-Taktemp (6)

یک نظر

  1. شامیرام اوراها

    خدابیامرز خیلی سخت می گرفت به شرکت کننده ها . آن زمان فرار مغزها کمتر بود و اکثر مردم باسوادتر و با معلومات تر بودند نسبت به الان . اینترنت و سی دی و دی وی دی نبود ولی مردم با کتابها به مراتب معلومات بهتر و مفید تری را دریافت می کردند . مجله دو هفتگی دانستنی ها خیلی کمکمان می کرد . الان چنین مطالب مفیدی در هیچ مجله گرانقیمتی پیدا نمی شود . ایشان بعضی مواقع به یک شرکت کننده ای گیر می داد و یا او را مسخره می کرد و یا با او لج می کرد . بعضی مواقع هم به ناحق باعث حذف شرکت کننده ها از مسابقه می شد . ( اونی که توی فیلم گفتند ! ۱۳ ساله ها پا نشوند بیایند برنامه و … ) بهترین برنامه ای که شنبه شبها ما را مشغول خود می کرد همین مسابقه هفته بود تنها تفریحی که داشتیم . برای مدت کمی یک استاد زبان فارسی بنام عبدالسلامی آمد ولی حال نداد . برای اینکار ساخته نشده بود . هی می گفت : چکار کنم و به کجا بروم . یادش بخیر او هم رفت . من خیلی معلومات داشتم . بیشتر جوابها را حتی زودتر از اینکه پرسیدن سئوال تمام شود را می گفتم . درسمان را خوب نخواندیم و افتادیم دنبال رمان و تاریخ و جغرافیا و معلومات عمومی و جوانی هم نکردیم . هیچی هم از ما در نیومد . یک انسان باسواد و بی تخصص ! دوستان ما حتی پایتخت فرانسه و انگلیس را بلد نبودند شدند دکتر و مهندس !! بسیاری از آنها هنوز پایتخت فرانسه و انگلیس را بلد نیستند ! ولی من پایتخت ۱۵۴ کشور را بلد بودم و هنوزم تا حدودی بلدم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.