آموزش وردپرس

صحنه های بسیار زیبا از فیلم مادر (علی حاتمی)

19,517بازدید

گاهی اوقات موسیقی و تصویر چنان تلفیق عمیقی پیدا می کنند که انسان را به اوج کمال و لذات روحانی میرسانند! فیلم مادر اثر به یاد ماندنی مرحوم علی حاتمی گارکردان شهیر ایرانی، انباشته از جوهر و لعاب دلربای ایرانیست! سالها با موسیقی این اثر که کاری از استاد ارسلان کامکار است زندگی کرده ام. تصاویر بسیار ناب و زیبای این فیلم که در محلات قدیمی تهران گرفته شده، در خانه ای کاملا ایرانی با باغچه و حوضی همیشه تازه و پر طراوت که به انسان روح زندگی می دهد، و مادر! نقشی که مرحوم رقیه چهره آزاد به قدری زیبا در آن قرار گرفته که هر صحنه ای از آن تداعی کننده ی مادرانِ بهشتیِ ایران زمین است، که بی اختیار اشک از چشمان ما روانه می شود.

ارسلان کامکار، خالق یکی از ماندگارترین موسیقی متن‌های فیلم‌های بعد از انقلاب می گوید: معمولا کارگردان‌‌ها می‌گویند که ما موسیقی این‌ طوری می‌خواهیم، می‌خواهیم شبیه موسیقی فلان فیلم باشد، اینجایش این‌طوری باشد، آنجایش آن‌طوری. شاید هم حقشان است که از آهنگساز چنین چیزهایی بخواهند اما من دوست ندارم در چنین فضایی کار کنم. دوست دارم اگر هم قرار است موسیقی فیلم کار کنم مثل کارکردنم با آقای حاتمی باشد، حتی یک کلمه نگفت که من چه می‌خواهم و چه نمی‌خواهم. تنها چیزی که گفت این بود که موسیقی ایرانی باشد اما این‌که چه موسیقی‌ای به این می‌خورد و چه نمی‌خورد اصلا. به من گفت هرچه خودت فکر می‌کنی نظر من هم همان است.

در این نوشته صحنه های بسیار زیبا از این فیلم رو، در یک ویدئو قرار دادم که میتونید در پایین دانلود کنید. توصیه می کنم حتما ببینید. موسیقی متن این فیلم رو هم براتون برای دانلود میگذارم البته اگر براتون مقدور هست اصل اون رو خریداری کنید.

قسمتی از این موسیقی دل انگیز را گوش کنید:

شایان ذکر است که این فیلم محصول سال ۱۳۶۸ است و در هشتمین جشنواره فجر تا مرز گرفتن سیمرغ بلورین پیش ‏رفت.‏ ‏گزینه اول برای ایفای نقش ‏محمدابراهیم عزت الله انتظامی بود. انتظامی تا مرحله تست گریم نیز پیش رفت اما این ‏نقش در نهایت به محمدعلی کشاورز رسید. رقیه چهره آزاد و اکبر عبدی برای بازی در این این فیلم به ترتیب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش دوم مرد و عبدالله اسکندری سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی را دریافت کردند. اکرم محمدی، ‏فریماه فرجامی و محمدعلی کشاورز نیز نامزد دریافت جایزه از جشنوارهٔ فجر شدند. هنگام درگذشت رقیه چهره آزاد؛ روزنامه‌ها، نقل قولی از نقش غلامرضا (اکبر عبدی) را در فیلم، در تیتر خود نوشتند: « مادر مرد. از بس که جان ندارد.»‏

 دانلود صحنه های بسیار زیبای فیلم مادر (علی حاتمی) لینک مستقیم

دانلود موسیقی متن فیلم مادر اثر استاد ارسلان کامکار لینک مستقیم

تماشای آنلاین و دانلود فیلم  مادر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.