آموزش وردپرس

سریال آینه عبرت ۱۳۶۷ (پخش جدید)

78,570بازدید

4

آینه عبرت نام سریالی ایرانی به کارگردانی محسن شاه‌محمدی است. مضمون این سریال اجتماعی است و به مشکل مواد مخدر می‌پردازد.
تولید و پخش این سریال بین سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۲ تحت ۵۰ عنوان کلی انجام شد. یکی از مشهورترین عنوان‌های آن برگ‌ریزان بود که خود در ۲۰ قسمت تهیه شد و شخصیت‌های معروف آن علی و آتقی بودند که این نقش‌ها را به‌ترتیب محمود دینی و جواد گلپایگانی ایفا کرده‌اند.

در سال های پایانی دهه ۶۰ و ابتدای دهه هفتاد، مجموعه سریال هایی در رابطه با اعتیاد از تلویزیون ایران پخش شد. در آن سال ها از شبکه های متعدد و حتی ماهواره و اینترنت خبری نبود و هرچیزی که تلویزیون پخش می کرد ناچار بین مردم گل می کرد و همه تماشایش می کردند. داستان آنها نقل محافل بود و هرهفته خانواده ها سعی می کردند حتما قسمت بعدی سریال را ببینند و مثلا از سرنوشت « آقا تقی » با خبر شوند. « محمود دینی» بازیگری بود که در بیشتر این سریال ها نقش اصلی را داشت و به نوعی قهرمان تلویزیونی آن سال ها تبدیل شد و عکس هایش در پوسترهای کنار پیاده روها به فروش رفت.
آقا تقی شخصیت معروف یکی از این مجموعه ها، معتادی بود که خمیده خمیده راه می رفت و تو دماغی صحبت می کرد. طرز حرف زدن آقا تقی در آن زمان در مدارس توسط دانش آموزان تقلید می شد.

نوستالژیک تی وی برای اولین بار کاملترین نسخه موجود از این سریال زیبا را (شامل ۹ داستان) در ماههای گذشته تقدیم کرد (اینجا).

به تازگی شبکه ی آی فیلم این سریال زیبا را در ۱۸ قسمت بازپخش کرد. برای اولین بار این سریال زیبا با کیفیت عالی در اینترنت تقدیم هموطنان عزیز میشود.

خلاصه داستان: علی که مدت‌هاست به دختر یکی از همکارانش علاقه‌مند گشته، به دنبال فرصتی می‌گردد تا احساس درونی‌اش را بیان کند. تا آنکه دل را به دریا زده و با همکارش که مدتی به خاطر اعتیاد خانه‌نشین شده و خانواده‌اش را به تباهی کشانده است، در این رابطه صحبت می‌کند. این در حالی است که کسی جرأت حرف زدن بر روی حرف‌های پدر علی را نداشته و او نیز دختر فرد دیگری را برای ازدواج با او در نظر گرفته است …

برای دیدن سایر قسمت ها در پایین هر ویدئو لیست برگه ها وجود دارد که شماره ی برگه نشان دهنده ی شماره قسمت می باشد.

قسمت اول

download-icon-Taktemp (6)

۹ نظر

  1. این ۱۸ قسمت شامل اون ۹ قسمت قبلی که قبلاً گذاشتید هم هست یا با اونها فرق داره؟

  2. سلام خواهشا سوالم رو همینجا جواب بدین
    من قبلا آیینه عبرت رو از سایتتون دانلود کرد
    اینم هموناست فقط کیفیتش بهتره یا داستانه های دیگست ؟

  3. سلام نه این سری جدید هست و با اون یکی فرق میکنه

  4. سید مهدی مسعودی علوی

    یاد فیلمهای قدیمی بخیر آن زمان ۲ کانال بیشتر نداشت با آن تلویزیون سیاه وسفید قدیمی که خود ما تا سال ۶۴ تلویزیون سیاه وسفید لامپی داشتیم که به خاطر لامپی بودنش دیر روشن میشد ولی خیلی کیف میکردیم دلهایمان خوش بود ولی افسوس زود گذشت

  5. این سریال خیلی زیباست و واقعیت های جامعه رو خیلی زیبا بیان می کرد. جزو معدود سریال های هیجان دار اونزمان بود که هنوز هم دیدنش هیجان داره. ممنون از اینکه گذاشتید

  6. درود بر شما،ده قسمت از فصل یکم را با flash getدانلود کردم،ولی قسمت نهم با این نرم افزار دانلود نشد،آیا دلیل خاصی دارد؟بدون دانلود منیجر هم دردسر دارد زیرا احتمال قطعی سرور وجود دارد. با تشکر از شما

  7. سلام تست شد مشکلی برای دانلود ندارد.

  8. سلام و خسته نباشید
    لطفاً سریال کمالى “هشدار هاى پلیسى” به کارگردانى همین کارگردان محسن شاه محمدى براى سال ١٣۶٧ را هم به آرشیو اضافه میکنید
    واقعاً ممنونم از این سایت بسیار خوبتون❤️

  9. با درود و تشکر فراوان وخسته نباشید.این مجموعه برگ ریزان نام دارد که کلا داستان متفاوتی را دارا میباشد.البته اصل سریال همان آینه عبرت است.صرفا جهت اطلاع عزیزانی که سوال کرده بودند.یا احیانا می خواهند جدیدا دانلود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.