آموزش وردپرس

کارتون ماجراهای بلیک و مورتیمر – کامل (دوبله فارسی)

70,109بازدید

کارتون زیبا و نایاب «ماجراهای بلیک و مورتیمر» محصول ۱۹۹۷ براساس کتاب‌های کمیک استریپ نویسندۀ بلژیکی «ادگار پیِر جیکوبز» که در ۱۹۴۶ برای اولین بار آن را به چاپ رساند ساخته شده است. شخصیت‌های کاپیتان «فرانسیس بلیک» از سرویس اطلاعاتی بریتانیا، و نیز دوست او پروفسور «فیلیپ مورتیمر»، فیزیکدان برجسته، و حتی دشمن آنها سرهنگ «اولریک» به عنوان پس زمینه و یا حمایت از شخصیت‌های اصلی معرفی شدند. بنابراین جیکوبز شروع به نوشتن داستانهایی بر مبنای این سه شخصیت اصلی و تقابل آنها با یکدیگر کرد. قهرمان اصلی ماجراها، پروفسور فیلیپ ادگار آنگوس مورتیمر، یک دانشمند فیزیکدان هسته‌ای است که در حوزۀ اختراعات علمی، بسیار جلوتر از زمان خود است. مورتیمر یک نجیب زادۀ بریتانیایی اسکاتلندی تبار است. دوست و محافظ او کاپیتان فرانسیس پرسی بلیک افسر ویلز از MI5 متولد آکسفورد است که در سرویس امنیتی بریتانیا کار می‌کند. بلیک استاد تغییر قیافه است، او حتی میتواند مورتیمر را نیز فریب دهد. درگیری آنها با آنتاگونیست اصلی داستان، سرهنگ اولریک، بر سر سلاح مرموزی که مورتیمر اختراع کرده است به عرصۀ تحقیقات پلیسی و ضد جاسوسی و جنگ سرد در آن زمان کشیده شد. هیچ چیز در مورد گذشتۀ نظامی سرهنگ اولریک شناخته شده نیست. تعدادی از روزنامه نگاران بیهوده سعی در پی بردن به رمز و راز زندگی او کردند، اما هیچ یک از آنها تاکنون موفق نشده‌اند.

خلاصه داستان : هربار در گوشه‌ای از شهر جرمی اتفاق می‌افتد و دردسری ایجاد می‌شود و هربار ردپای فردی به نام «الریک» در آن به چشم می‌خورد. بازرس «بلیک» و همکارش پروفسور «مورتیمر» وارد این ماجراها می‌شوند و در صدد روشن کردن قضایا بر می‌آیند..

عوامل دوبله: حسین باغی ( گوینده تیتراژ )، زنده یاد خسرو شایگان ( پروفسور فیلیپ مورتیمر )، تورج مهرزادیان ( کاپیتان فرانسیس بلیک )، اکبر منانی ( سرهنگ الریک )، جواد پزشکیان ( شارکی )، سیاوش مینویی، حمید منوچهری، شهروز ملک آرایی، علیرضا شایگان، شهاب عسکری، غلامرضا الماسی، مهرداد ارمغان، الیزا اورامی، زنده یاد علی اصغر افضلی، علی همت مومیوند، سعید شیخ زاده و … | مدیر دوبلاژ : زنده یاد خسرو شایگان

برای اولین بار این سریال زیبا با کیفیت عالی در ۱۳ قسمت کامل با دوبله فارسی – بدون حذفی – تقدیم هموطنان عزیز میشود. با تشکر از سایت ایران فیلم جهت گرداوری نسخه ی دوبله.
برای دیدن سایر قسمت ها در پایین هر ویدئو لیست برگه ها وجود دارد که شماره ی برگه نشان دهنده ی شماره قسمت می باشد.

قسمت اول (راز هرم بزرگ)

download-icon-Taktemp (6)

۳ نظر

  1. سلام و عرض خسته نباشید
    لطفا سریال بازرس کراس و شوالیه سیاه رو هم قرار بدین
    خیلی ممنون

  2. سلام-خیلی خیلی ممنون
    من خیلی دنبال این مجموعه گشتم
    واقعا سپاسگذارم

  3. آقا خیلی خیلی ممنون
    عاشق این کارتون بودم
    کلی خاطره باهاش دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.